X
تبلیغات
گروه های درسی پایه چهارم 93-92

گروه های درسی پایه چهارم 93-92
سرگروههای پایه چهارم آقای کریمی و خانم قیامی  
قالب وبلاگ

نظرات آموزگاران درموردپیک های نوروزی

1-      نظرات معلمین پایه های چهارم دبستان صفاکار

 

با تشکر از سازمان آموزش و پرورش استان و طراحان محترم پیک نوروزی پایه چهارم ، پیک نوروزی طراحی شده از نظر با ر علمی مناسب دانش آموزان پایه ی چهارم نبوده ، به نظر اینجانبان اگر از تمرین های مربوط به دروس چهارم بیشتر استفاده می شد بهتر بود . در قسمت جدول آخر به دست آوردن رمز برای آنها مشکل بوده و همچنین اولیاء با فرزندان خود همکاری لازم را انجام نداده اند .

در قسمت بنویسیم تمرین های هم خانواده مناسب و کامل نیست .

در قسمت ریاضی از تمرین های بیشتری استفاده می شد . بعضی از تصاویر نامفهوم بوده است

به نام خدا

گزارش بررسی پیک نوروزی کلاس چهارم دبستان امامت یک   - آموزگار : اکبر کریمی دستگردی

ضمن سپاس از طراحان پیک نوروزی سال 1391 موارد ذیل جهت اطلاع و بهینه سازی پیک در سال آینده متذکر می گردد:

1-    با توجه به این که در بخشنامه ها و برنامه ریزی ها و صحبت بچه ها اصطلاح پیک نوروزی مطرح است ، بهتر است عنوان روی جلد ،  پیک نوروزی یا پیک بهارانه یا پیک بهاری درج شود.

2-    بهتر است از اشعار معلمین و دانش آموزان استان اصفهان در پیک استفاده شود.

3-    با توجه به نیاز دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش، داشتن مطالبی در خصوص فعالیت های پژوهشی لازم و ضروری است.

4-    راهنمایی های لازم در خصوص ایجاد انگیزه و افزایش میل و رغبت به شرکت دانش آموزان در طرح جابربن حیان باید در پیک بهاری لحاظ شود و با مسائلی دانش آموزان را به کارهای  تحقیقی و آزمایشی سوق داد.

5-    ایجاد خلاقیت و نوآوری در آموزش کم رنگ است و بهتر است که دروس مختلف تلفیق شود و پربارتر و با نگاه عمیق تری به مسئله خلاقیت ، طراحی پیک صورت گیرد.

6-    طراحی دروس در پیک به یک میزان نیست . بهتر است متناسب با ساعات تدریس و اهمیت مطالب درسی ، محتوای پیک طراحی شود.

7-    با توجه به اهمیت خوشنویسی در درس هنر و بخوانیم و بنویسیم ، بهتر است جملاتی در رابطه با خوشنویسی لحاظ شود.

8-    بهتر است از شهدای دانش اموز و معلمین شهید و معلمین ایثارگر در عرصه های آموزش و پرورش یادی شود .و زندگی نامه های معلمین نمونه درج شود.

9-    بهتر است افتخار آفرینان دانش آموز در عرصه های علمی مخصوصا جابربن حیان و پژوهش های انجام شده و ارتباط پژوهش ها با دروس معرفی شوند.

10-در ارتباط با تغذیه، اخلاق اسلامی ، ارتباط سالم ، پرهیز از پرخاشگری ، دوست یابی ، داشتن زندگی شاد و پرهیز از اسراف هم اشاراتی صورت گیرد.

می‌توان کارکرد اصلی تکلیف نوروزی را «حفظ سطح علمی دانش‌آموز از طریق مرور معلومات گذشته» دانست. پرسشی که در این‌جا مطرح می‌شود، این است که «روش‌های فعلی در ارائه تکالیف، تا چه میزان تحقق هدف فوق را تامین می‌کند؟» اگر چه پاسخ این سؤال برای مدیران واضح است، اما برای روشن شدن موضوع بد نیست به برخی از اشکالات تکالیف نوروزی به شیوه کنونی اشاره‌ای کنیم
در تکالیف نوروزی دانش‌آموزان عمدتاً مجموعه‌ای از سؤال‌های تستی، تشریحی یا ترکیبی از این دو را ارائه می‌کنند. اگر چه هر روش نسبت به دیگری دارای مزایا و معایبی است، اما در همه انواع تکالیف فعلی می‌توان این اشکالات را به وضوح دید:

دشوار بودن پیگیری تکالیف

هر معلّمی می‌داند که ارائه تکلیف بدون پیگیری آن، کاری بیهوده است. اما متاسفانه در روش‌های فعلی به دلایل مختلف، امکان پیگیری دقیق تکالیف وجود ندارد.

این مسأله، مدارس را بر آن داشته که این خلأ را از طریق برگزاری انواع آزمون پس از تعطیلات نوروز پر کنند. اما این روش هم به علل متعدد نمی‌تواند هدف ارائه تکالیف نوروزی را محقق کند. چون دانش‌آموزان، مطالعات خود را چند روز قبل از آزمون‌ها انجام می‌دهند. نه در تعطیلات نوروز.‏
نبودن ابزارهای لازم برای پیگیری مؤثر تکالیف، مدارس را به سمت آزمون محوری در طول سال تحصیلی سوق داده است. مدارس همواره در حال ارزیابی کار دانش‌آموز هستند و ارزیابی مستمر دانش‌آموز به معنای از بین بردن محاسن و تعاریف تکلیف از یک سو و افزایش فشار روانی به دانش‌آموز از سویی دیگر است.

یکسان بودن تکالیف همه دانش‌آموزان
یکی از گله‌های همیشگی دانش‌آموزان این است که «چرا تکلیف من که یک درس را بلدم، با تکلیف کسی که آن درس را بلد نیست یکسان است؟» سال‌ها است که خبرگان تعلیم و تربیت، این شیوه را شیوه ی نادرستی می‌دانند و بر لزوم توجه به تفاوت‌های فردی ‌دانش‌آموزان تأکید می‌کنند.مشکل دیگر، یکسان بودن تکلیف برای همه دانش‌آموزان آن است که دانش‌آموزان ضعیف که انجام تکالیف برای آنها ضرورت بیشتری دارد- به سادگی می‌توانند آن را از روی دیگران رونویسی کنند که عملاً فرایند آموزش را مختل می‌کند.
ردّ و بدل کردن تکالیف و رونویسی از یکدیگر در حیاط مدرسه، در اوّلین روز بعد از تعطیلات، شاهد این مدّعا است.

 

پایه چهارم
نقاط قوت : 1-استفاده از جمله های زیبا و آموزنده در بالای هر صفحه
2-رنگ آمیزی مناسب 
3- مطالب در حد درك وفهم دانش آموزان
4-آشنایی دانش آموزان با برخی از سایتها و علامتهای اختصاری
5-جامع بودن مطالب از نظر موضوعات درسی (رسم نمودار  تصاویر رشته های ورزشی و ...)
نقاط ضعف :
1-مطالب درس ریاضی نسبت به سالهای قبل كم بود
2-مطالبی  كه دانش آموزان از  خود خلاقیت نشان دهند وآنها را به تفكر واگرا وادار كند نسبت به سالهای قبل كم بود .
3-از جداول زیاد استفاده شده بود .

پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند.

همچنین اگر در مورد منابع زیر زمینی و معرفی آثار تاریخی و مناظر طبیعی و دیدنی استانهای دیگردر قالب سی دی همراه با پیک در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت جالبتر بود.      

با توجه به اینکه اینجانب چندین سال در استانی دیگر خدمت کرده ام و با توجه به اینکه استان مذکور از نظر آموزشی استانی مطرح در سطح کشور است اما با بررسی هایی که این دو سال انجام داده ام نقاط قوت زیادی از جمله طراحی زیبا و پر محتوا ی پیک پیامها ومعرفی وب سایت و..................مشاهده نمودم .

در پایان لازم به ذکر است چند مورد اشکال کوچک که در پیک وجود داشت را به عرض شما عزیزان برسانم:

1-در صفحه 5 در خط اول متنی که مربوط به حضرت محمد است بعد از خورشید وماه و یا......کلمه"یا "اضافه است و بهتر است حذف می شد.

2-در ص 11در مورد بی مهرگان خانه های جدول کم بودند.و دانش آموزان دچار سردر گمی می شدند. –

3-آیا می دانید ص 17 احتیاج به توضیح بیشتری دارد.

4-اگر تاریخ انجام تکالیف مشخص بود بهتر بود.

انتخاب عکس روی جلد  بسیا ر زیبا  طراحی زیبا و پر محتوا ی پیک پیامها ومعرفی وب سایت و..................مشاهده نمودم .

چند مورد اشکال کوچک که در پیک وجود داشت که مطالب آموزشی و تمرین در مورد ریاضی ،املا جغرافی ، تاریخ  کمتر دیده می شد .پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند.

مطالب امسال پیک ها بسیار جالب بود و راجع به تمام دروس بود پژوهش در قرآن باعث می شد شخصا به کتاب قرآن رجوع کنند و نکات مبهم و گیج کننده نداشت و این باعث می شد خود دانش آموز در صورتی که درسها را خوب خوانده باشد بتواند جوابگو باشد .

پیامهایی که هر روز نوشته شده بود بسیار جالب بودالبته اگر در قالب داستان یا ضرب المثل و یا شعر ارائه می شدتاثیر کاربردی تری داشت.

جداولی که طراحی شده بود نیز جالب بود فقط اگر از خود دانش آموزان در طراحی جدول استفاده می شد مشوقی بود برای خود دانش آموزان .

تعداد بازیها خوب بود اما اگر بازی گنجانده می شد که دانش آموزان بنویسند جالب تر بود مثلا بازی محلی .

-       مطلب صفحه 13و21 درسطح پايين تر از پايه چهارم تنظيم شده بود.

-       محتواي پيك در مورد درس هاي مدني – جغرافيا وقرآن بسيار كم يا اصلا وجود نداشت.

-       مي توانستند مطالبي در خصوص رياضي – علوم وهنر در قالب آشپزي براي دانش آموزان طراحي كنند.

-       در پايان هر صفحه جايي براي ارزيابي مشخص نشده بود.

-          پیک های پایه چهارم نسبت به سالهای قبل پر محتواتر بود وسوالهای آن خوب بود . از همه ی دروس سوال داده شده بود فقط سوالهای  ریاضی کم بود . ایجاد انگیزه در دانش آموزان را تقویت میکرد . جدولهای پیک با توجه به دروس آنها تنظیم شده بود ولی خیلی کم در تمرینات آن خلاقیت دیده میشد .

-          آموزگارکلاس چهارم  رقیه حسنی  24968016

-          پیک نوروزی پایه چهارم سال 91 دررابطه با درس جغرافی مطلبی نوشته نشده بود ومطالب ریاضی کمتر بود ولی در مورد تاریخ وعلوم و ادبیات که بصورت جدول وانشا نویسی بود خیلی جالب بود . اگر تمام درسهای پایه چهارم بصورت ارزشیابی کلی ومختصر باشد وبرای هر درس یک فعالیت بازی یا هوشی با شد بهتر است .

-          آموزگار کلاس چهارم فروغ راعی  25241766

-        0

-        1-مطالب ریاضی بسیار بسیار کم بود0

-        2- مطالب درسی احتیاج به رجوع کتابهای درسی نداشت اگر ارجاع داده می شد بهتر بود0

-        3- خلاصه نویسی و تصویر خوانی بسیار عالی بود0

-       4- در بین دروس علوم از همه ی درس ها کامل تر و بسیار بسیار خوب بود

نقاط قوت : 1-استفاده از جمله های زیبا و آموزنده در بالای هر صفحه
2-رنگ آمیزی مناسب 
3- مطالب در حد درك وفهم دانش آموزان
4-آشنایی دانش آموزان با برخی از سایتها و علامتهای اختصاری
5-جامع بودن مطالب از نظر موضوعات درسی (رسم نمودار  تصاویر رشته های ورزشی و ...)
نقاط ضعف :
1-مطالب درس ریاضی نسبت به سالهای قبل كم بود
2-مطالبی  كه دانش آموزان از  خود خلاقیت نشان دهند وآنها را به تفكر واگرا وادار كند نسبت به سالهای قبل كم بود .
3-از جداول زیاد استفاده شده بود .
پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند.

همچنین اگر در مورد منابع زیر زمینی و معرفی آثار تاریخی و مناظر طبیعی و دیدنی استانهای دیگردر قالب سی دی همراه با پیک در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت جالبتر بود.      

سرکار خانم عبداللهی-آموزگار پایه چهارم2:       

با توجه به اینکه اینجانب چندین سال در استانی دیگر خدمت کرده ام و با توجه به اینکه استان مذکور از نظر آموزشی استانی مطرح در سطح کشور است اما با بررسی هایی که این دو سال انجام داده ام نقاط قوت زیادی از جمله طراحی زیبا و پر محتوا ی پیک پیامها ومعرفی وب سایت و..................مشاهده نمودم .

در پایان لازم به ذکر است چند مورد اشکال کوچک که در پیک وجود داشت را به عرض شما عزیزان برسانم:

1-در صفحه 5 در خط اول متنی که مربوط به حضرت محمد است بعد از خورشید وماه و یا......کلمه"یا "اضافه است و بهتر است حذف می شد.

2-در ص 11در مورد بی مهرگان خانه های جدول کم بودند.و دانش آموزان دچار سردر گمی می شدند. –

3-آیا می دانید ص 17 احتیاج به توضیح بیشتری دارد.

-       4-اگر تاریخ انجام تکالیف مشخص بود بهتر بود.

انتخاب عکس روی جلد  بسیا ر زیبا  طراحی زیبا و پر محتوا ی پیک پیامها ومعرفی وب سایت و..................مشاهده نمودم .

-       چند مورد اشکال کوچک که در پیک وجود داشت که مطالب آموزشی و تمرین در مورد ریاضی ،املا جغرافی ، تاریخ  کمتر دیده می شد .پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند

-         مطالب امسال پیک ها بسیار جالب بود و راجع به تمام دروس بود پژوهش در قرآن باعث می شد شخصا به کتاب قرآن رجوع کنند و نکات مبهم و گیج کننده نداشت و این باعث می شد خود دانش آموز در صورتی که درسها را خوب خوانده باشد بتواند جوابگو باشد .

-         پیامهایی که هر روز نوشته شده بود بسیار جالب بودالبته اگر در قالب داستان یا ضرب المثل و یا شعر ارائه می شدتاثیر کاربردی تری داشت.

-         جداولی که طراحی شده بود نیز جالب بود فقط اگر از خود دانش آموزان در طراحی جدول استفاده می شد مشوقی بود برای خود دانش آموزان .

-         تعداد بازیها خوب بود اما اگر بازی گنجانده می شد که دانش آموزان بنویسند جالب تر بود مثلا بازی محلی .

 

پیک نوروزی طراحی شده از نظر با ر علمی مناسب دانش آموزان پایه ی چهارم نبوده ، به نظر اینجانبان اگر از تمرین های مربوط به دروس چهارم بیشتر استفاده می شد بهتر بود . در قسمت جدول آخر به دست آوردن رمز برای آنها مشکل بوده و همچنین اولیاء با فرزندان خود همکاری لازم را انجام نداده اند .

در قسمت بنویسیم تمرین های هم خانواده مناسب و کامل نیست . در قسمت ریاضی از تمرین های بیشتری استفاده می شد . بعضی از تصاویر نامفهوم بوده است .

مطالب قرآن بسیارخوب وآموزنده بودبخصوص صفحه اول آن که درمورددعای تحویل سال بودوپیام مقام معظم رهبری.  درس هدیه های آسمان مختصرومفیدبود. درموردخلاقیت اگرصفحات بیشتری داشت بهتربود .مفاهیم ریاضی خوب بودولی صفحات کمی به آن اختصاص داده شده بود.  مطالب علوم خوب بود ولی اگرازبخش های آخرکتاب سؤال بیشترمی آمدبهتربود. ازکتاب بخوانیم وبنویسیم بیشتراستفاده شده بود واکثردرسهاباهم ارتباط ونزدیکی داشتند. چیزی که نظرمن راجلب کردقسمت خوب صحبت کردن وتربیت شنوایی بود . مطالب جغرافی کم بودولی قسمت حل جدولهابسیارخوب بودوبه بهره هوشی بچه هاکمک می کرد.

نقدکلی: اگرمطالب درسی رابیشتردرپیک به کارمی بردندبازدهی بیشتری داشت وبرای دانش آموزایجادانگیزه می کرد.

پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند.

همچنین اگر در مورد منابع زیر زمینی و معرفی آثار تاریخی و مناظر طبیعی و دیدنی استانهای دیگردر قالب سی دی همراه با پیک در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت جالبتر بود.      

-در صفحه 5 در خط اول متنی که مربوط به حضرت محمد است بعد از خورشید وماه و یا......کلمه"یا "اضافه است و بهتر است حذف می شد.

2-در ص 11در مورد بی مهرگان خانه های جدول کم بودند.و دانش آموزان دچار سردر گمی می شدند.

3-آیا می دانید ص 17 احتیاج به توضیح بیشتری دارد.

4-اگر تاریخ انجام تکالیف مشخص بود بهتر بود.

چند مورد اشکال کوچک که در پیک وجود داشت که مطالب آموزشی و تمرین در مورد ریاضی ،املا جغرافی ، تاریخ  کمتر دیده می شد .پیک بهاران پایه ی چهارم از نظر محتوا و ارتباط با دروس خوب بود.قسمتهای (بیشتر بدانید-نکته ی جالب و آیا می دانید ) در قسمت انرزی مطالب بسیار عالی بود چون دانش آموزان را با راههای درست مصرف کردن و صرفه جویی اشنا می ساخت بهتر بود در کنار این مطالب صفحاتی در نظر گرفته میشد که خود دانش آ موزان طراح آن باشند.

درباره نقد و بررسی پیك نوروزی: همكاران در پایه اول و دوم و چهارم پیك را خوب و كامل توصیف كردند و هیچگونه ایراد و یا اشكالی را در آن ندیده اند.همكار ما در پایه سوم در قسمت درس ریاضی،صفحه21 سوال 2 پبك نوروزی به مشكل برخورده اند و به گفته خودشان طبق هیچ الگویی نتوانستند پاسخ سوال را به دست بیاورند. و همكار ما در پایه پنجم: سوالات را در دروس مختلف مختصر و بسیار اندك عنوان كردند و همچنین پیك نوروزی امسال را بیشتر جنبه تحقیقاتی، پراز آزمایشاتی كه فراهم كردن وسایلش برای بچه ها سخت و دشوار بود و همچنین شكل سازی های بسیار در آن به چشم می خورد،

          مطلب صفحه 13و21 درسطح پايين تر از پايه چهارم تنظيم شده بود.محتواي پيك در مورد درس هاي مدني – جغرافيا وقرآن بسيار كم يا اصلا وجود نداشت.  مي توانستند مطالبي در خصوص رياضي – علوم وهنر در قالب آشپزي براي دانش آموزان طراحي كنند.

در پايان هر صفحه جايي براي ارزيابي مشخص نشده بود.

معایب: مطالب از نظر نوشتاری شلوغ و رنگ ونقاشی اضافی داشت.مطالب درسی و علمی آن کم بود و بیشتر جنبه ی تفریحی داشت.طرح روی جلد پیک متناسب با پایه باید باشد.تعداد جداول زیاد بود.

محاسن: جملات حکمت آمیز بالای صفحات سودمند و جالب بود.بعضی نکات ارائه شده جدید و مناسب با سن بچه ها بود.

ارتباط طولی :با مسائل روز جامعه در ارتباط بود کاردستی صفحه 6 بسیار جالب بود و دانش آموزان با علاقه و خلاقیت آن را انجام داده بودند.

در مبحث  ریاضی سعی شده بود فعالیتها عملی و دارای جذابیت باشد ولی بهتر بود از مسائل و مطالب مهم تری که در کتاب چهارم وجود دارد استفاده می شد.

قسمت چیستان و بررسی اختلاف های دو شکل در صفحه 8و9 ضمن آموزنده بودن دقت بچه ها را بالا برده و آن ها را به صرفه جویی  تشویق و ترغیب می کند.

در قسمت بیشتر بدانیم ارجاع دانش آموزان به سایت های مناسب کودکا ن و معرفی این گونه سایت ها جهت آشنایی بیشتر فراگیران طرح جالبی بود.

در بخش بخوانیم و بنویسیم بیان داستان های آموزنده باعث رشد اجتماعی  دانش آموزان شده و تلفیق دو درس علوم و ریاضی با کشیدن نمودار ایده خوبی بود .

درکل نسبت به پیک سال های گذشته از نظر علمی و سرگرمی برای دانش آموزان مناسب بود.

 

معایب: مطالب از نظر نوشتاری شلوغ و رنگ ونقاشی اضافی داشت.مطالب درسی و علمی آن کم بود و بیشتر جنبه ی تفریحی داشت.طرح روی جلد پیک متناسب با پایه باید باشد.تعداد جداول زیاد بود.

-         محاسن: جملات حکمت آمیز بالای صفحات سودمند و جالب بود.بعضی نکات ارائه شده جدید و مناسب با سن بچه ها بود.

-         ارتباط طولی :با مسائل روز جامعه در ارتباط بود کاردستی صفحه 6 بسیار جالب بود و دانش آموزان با علاقه و خلاقیت آن را انجام داده بودند.

-         در مبحث  ریاضی سعی شده بود فعالیتها عملی و دارای جذابیت باشد ولی بهتر بود از مسائل و مطالب مهم تری که در کتاب چهارم وجود دارد استفاده می شد.

-         قسمت چیستان و بررسی اختلاف های دو شکل در صفحه 8و9 ضمن آموزنده بودن دقت بچه ها را بالا برده و آن ها را به صرفه جویی  تشویق و ترغیب می کند.

-         در قسمت بیشتر بدانیم ارجاع دانش آموزان به سایت های مناسب کودکا ن و معرفی این گونه سایت ها جهت آشنایی بیشتر فراگیران طرح جالبی بود.

-         در بخش بخوانیم و بنویسیم بیان داستان های آموزنده باعث رشد اجتماعی  دانش آموزان شده و تلفیق دو درس علوم و ریاضی با کشیدن نمودار ایده خوبی بود .

-         درکل نسبت به پیک سال های گذشته از نظر علمی و سرگرمی برای دانش آموزان مناسب بود.

-          خانم دیناری در پایه چهارم : پیک بهارانه 91 از لحاظ فعالیت و به کارگیری ذهن دانش آموزان خوب است . در قسمت انجام جدول ها و کامل کردن اطلاعات آن خوب بود . در قسمت آشنایی با شهیدان به دانش آموزان اطلاعات داده شده بود .در قسمت بهداشت  با نکات خوبی آشنا شدند .به طور کلی بهارانه یک مجموعه ای است که دانش آموزان از انجام آن لذت می برند و می توانند با انواع مطالب آشنا شده وبه طوری جذاب و دلپذیر است که بچه ها از انجام آن خسته نشده و ایام نوروز بچه ها را خراب نمی کند و می توانندآن را در موقع بی کاری انجام دهند. تصاویر و نقاشی های آن جذاب است و دانش آموزان را به خود جلب می کند.

-           خانم طالبی پایه چهارم :پیک نوروز امسال در مقایسه با سالهای گذشته از حجم تکالیف کمتری برخوردار بود و اغلب به مباحث خلاقیتی وجالب که احتمال می رفت دانش آموزان کمتر با آنها روبرو شده باشند پرداخته شده بو که این خود نشانگر بهبود کیفیتی این پیک می باشد چرا که در سال های گذشته بیشتر مسایل و مطالب مطرح شده شباهتی تنگاتنگ با آنچه در طول سال در کتب درسی تدریس می شد داشت و همین امر موجب کاهش جذابیت پیک در نزد دانش آموزان می شد چرا که بیش از آن که جنبه ی سرگرمی ویاد آوری مطالب را داشته باشد در نظر دانش آموزان تکلیفی مشابه آن چه در طول سال از دانش آموزان خواسته می شد در پیک امسال پیش از  آنکه به مطالبی نظیر کتب درسی پرداخته شود به پرورش خلاقیت وایجاد فضایی  شاد با به همراه داشتن حواشی جالب ،جذاب و دوست داشتنی مانند طراحی جداول متنوع ،بیشتر بدانید و نکات ودانستنی های جدید ، طراحی متفاوت مسایل و جملاتی ساده وسازنده در سر برگ ها و نیز صفحه بندی زیبا که بانقوش  ورنگ بندی جالب و شادکودکانه فرم آورده شده بود پرداخته شده که با دانش اموز را با رغبت بیشتری به سمت حل کردن مسایل و پاسخ گویی به سوالات آن سوق می داد و لذا می توان گفت که پیک امسال از مطلوبیت بیشتری برخوردار بود .

-        

 

[ دوشنبه چهارم اردیبهشت 1391 ] [ 9:49 ] [ خانم الهه قیامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ آموزشی
امکانات وب
داستان روزانه
center>


'گالری تصاویر سوسا وب تولز'>گالری تصاویر سوسا وب تولز

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس